TEMAN-TEMAN WANIE

Ahad, 18 September 2011

motor "kehabisan" minyak

Tanggal 17hb september 2011...untuk yang pertama kalinye aq mengalami situai yang mencemaskan.. tidak ku sangka jadi begini..hahaha..motor ku kehabisan minyak di tengah2 jalan..serius memang mengecutkan perot betul la..otak tetibe jadi bingung sebab xtau nak buat ape.. yer lol time tu aq nak mengejau punchcad sebab memang dah telambat sangat2..so confrm la aq kene bawak moto dengan kelajuan kilat n cahaya pantas n pintas memotong angin yang memberatkan perjalannku,..hahaha..ingat kan sempat la sampai ker pakson tempat kj 4time aq tu..malam balik kj baru leh tuang minyak..tapi ternyata sangkaan ku salah n meleset sama sekali.. blluukkkk...tetiba motor ku tersekat sekat n kelajuan dah bertukar pada kelajuan kura2 berjalan..slow gila..kalau slow xper la jugak..nie siap tersekat2..terkedepan-kedepan badan aq..OMG...minyak habis??ingatkan motor wat perangai.... bingung..bingung..aq nie dah ler "puteri lilin" xleh nak kene panas t itam la kulit aq yang dah gelap nie.. pLLiiinnkkkk cam mejik jerk..tetibe sahabat baik ku ainee leh anta msj kat aq..pastu aq balas mcm nie

aku    : "minyak motor aq abis, mcm ner wei"
ainee  : "tak per, aq datag selamatkan ko"
aku    : "betul ker ko nak selamat kan aq??datang cepat2 sikit"
ainee  : "ko kat mane sekarang?"
aku    : "kat tepi balai polis bandar hilir"
ainee  : "ok"
aku    : "betul ker wei ko nak selamatkan aq??hahahaha"
ainee  : "tunggu kejap tau, aq baru nak keluar rumah"
aku    : "ko tau tak kat mane balai polis nie wei??hehehe"
ainee  : "kalau ko asyik sent msj kat aq jerk, cm mane aq nak sampai"
aku    : "hahaha..ok aq tunggu"

dari start moto aq terbenti sampai la ainee datang aq dok senyum jerk n gelak sowng2...yer lol...nak kate malu pown sikit laa..tp banyk lawak..so aq sememang nye suke gelakkn..thennnnnn aq gelak la sowng2..tp cover2 la tepi jalan t owg cakap aq gila lak..hihihi.. tibe jerk ainee kat tempat "perhentian" aq..die leh lak lanbai2 aq..so aq wat muke serios..pastu tetibe aq leh gelak bile die dah senyum2 kat aq..hahaha...cam gila laaa... pastu gerak la g kat pakson...ketibaan aq disambut oleh jam punchcad yang dah mengejek2 aq sebab lewat sampai n gaji dah kene tolak..aq msj la kat mamy nak cite sal kesusahan aq..aq cite cam nie kat mamy..

aku    : "sape yang gune motor tak tuang minyak?"
mamy : "motor yang mane 1" (mamy confius sebb aq memng suke tukar2 motor)
aku    : "motor legenda yang warna merah tu"
mamy : "ohh motor tu ayah yang pakai g oder n beli barang"
aku    : "minyak motor abis kat tepi jalan k'ngah nak g kerja"
mamy : "skarang kat mane?"
aku    : "dah sampai pakson dah, tadi ainee yang tolong antau kan minyak gune botol"
mamy : "haa seb baik adik kawan baik, ingat sampai mati"
aku    : "ok, mamy"

p/s @ kesimpulan : jangan bawak motor laju2 nanti minyak cepat abis..hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih sudi comment..syg kamu..
muaahhh..lalalala

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...