TEMAN-TEMAN WANIE

Rabu, 19 Oktober 2011

"contest mama buah hatiku"

Assalamualikum..hye pada semua..
kali nie aye nak join cik ross cilik punye contest..
cik ross nie buat contest sempena die nye bezday akan tiba??
waaahhhh nampaknya bezday cik ros hampir dengan bezday aye laa..
bezday aye 28hb 10 nie..moga2 kalau dapat hadiah tu kire 
memang khas tok my bezday la kan..hehehe


"MENGAPA MAMA BEGITU BERHARGA"

mama, ibu, umi, adalah pangilan seorang anak pada insan yang melahirkan mereka..
Aye pangil ibu so aye ceritakan tentang ibu ku yang begitu berharga..

Insan yang begitu sempurna dimata aye walaupun jika ibu dalam keadaan selekeh kerana sedang menyiapkan kerja-kerja dirumah, tetapi masih sejuk mata aye klau memandang ibu.. selama aye hidup kat dunia nie ibu lah tempat aye berkongsi cerita & meluahkan isi hati.. kalau aye menagis, dibahu ibu la aye mencari, kalau terasa sudah menyinggung perasaan ibu, ditangan ibu la aye mencari utuk meminta keampunan kerana aye taknak digelar anak derhaka..aye selalu rindukan ibu walaupun setiap hari tengok ibu kerana bila meliah raup wajah ibu,  kehidupan aye seharian akan begitu bermakna & gembira..masakan ibu pula memang terbaik la tiada sapa yang leh tandingi kesedapan air tangan ibu aye tu..
miss u my mom..

Bukan calang2 owg yang perlu kita sume boleh pangil ibu, mama, umi..
hanya yang seseorang yang pernah melahirkan kita saja layak dengan pangilan ibu..
susah payah ibu membesarkan aye, ragam n kelakuan aye sering ibu pahami..
gelak tawa ibu sering kedengaran jika kami berkumpul sekeluarga..
saat itu la paling membahagiakan bagi aye..ibu pernah menagis kerana aye sewaktu ketika dulu, ibu menagis kerana aye dapat naik pentas pada "graduation day" yae..hehe 
ibu jugak la yang sering mengajar aye tidak melakukan perkara yang salah n mengajar aye untuk melakukan ssuatu yang betul..aye tak suka waktu ibu membebel sewaktu tak tolong ibu masak..tapi kini aye sedar dengan bebelan ibu tu aye dah pandai masak..senang cite perfek la kalau nak menjadi seorang isteri..hehe so kesimpulan nye ibu adalah yang terpenting dalam hidup aye kerana tampa ibu hancurlah kehudpan aye..

Usia ibu semakin meningkat, penat lelah beliau menjaga aye semenjak didalam kandungan lagi kini telah terhasil kerana aye susah menjadi seorang anak remaja yang berkerjaya..ape yang ibu nak pasti aye akan berusaha mendapatkan nye..kalau dipikirkan nak membalas jasa-jasa yang ibu telah berikan pada aye memang sampai bila-bila pown takkan terbalas..yang aye mampu sekarang hanyalah mengembirakan ibu sewaktu hayatnya masih ada..



IBU
adalah wanita yang telah melahirkanku
merawatku, membesarkanku, mendidikku
hingga diriku dewasa..
IBU
adalah wanita yang selalu siaga sewaktu aku dalam buayan
tatkla kaki-kakiku belum kuat berdiri
tatkala perutku terasa lapar dan haus
tatkala ku terbangun diwaktu pagi, siang dan malam
IBU 
adalah wanita yang penuh perhatian
bila aku sakit, bila aku terjatuh,
bila aku menagis, bila aku kesepian
IBU
telah kupandang wajahmu diwaktu tidur
terdapat sinar yang penuh dengan keredhoan
terdapat sinar yang penuh dengan kesabaran
terdapat sinar yang penuh dengan kasih sayang
terdapat sinar kelelahan semuanya kerana aku
IBU
jasamu tiada terbalas, jasamu tiada terbeli,
jasamu tiada akhir, jasamu terukir indah didalam syurga
IBU
hanya doa yang mampu kupersembahkan untukmu
kerana jasamu tidak terbalas
hanya tangisku sebagai saksi atas rasa cintaku terhadapmu
IBU....I LOVE YOU SO MUCH
juga kepada ayah :)

4 ulasan:

terima kasih sudi comment..syg kamu..
muaahhh..lalalala

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...