TEMAN-TEMAN WANIE

Khamis, 3 November 2011

*cAmEron hIGhlAnD*


Cameron Highland mendapat namanya setelah seorang pegawai Inggeris iaitu William Cameron menemuinya pada tahun 1885 ketika sedang membuka tinjauan pemetaan.

Bila cakap CAMERON..semua orang teruja dengan pemandangan dan keadaan yang sejuk di atas bukit cameron tu..Begitu jugak lah aye yang tak sabar mentikan tarikh keramat 1/12 nie untuk aye berangkat ke cameron bersama *BFF* aye..hehehe..kami berdua akan bertolak khamis 1/12 nie dah balik 2/12..walaupun hanya 2hari kami akan menetap disana..aye akan pastikan kenangan bersama BFF aye tu akan tersemat dalam hati dan pikiran aye sehingga nafas terakhir aye..Selama kami hidup bersama 18tahun menjadi BFF..baru kali ini kami dapat bercuti bersama tampa ganguan dari siapa-siapa..harap perjalanan kami nanti diredai, selamat pergi dan pulang..

setiap hari kami akan berbual melalu *SMS*  untuk meluahkan rasa tidak sabar untuk bercuti bersama..bak kata BFF aye *jantung aq rasa nak meletup jerk sebab tahan rase gembira sangat2 nak pegi cameron tu nanti* haha..cam gila jerk kan2.. kami akan pergi kesetiap pelusuk2 cameron tu untuk berjalan n bergambar..haha xkira pekan, kampung, mahupun gunung-ganang kami akan daki..yahooo..best2.. best tau kalau ader BFF..susah sama susah..senang sama senang.. boleh dikatakan 1% jer manusia kat dalam dunia nie ader BFF cam aye..syukurlah aye kerana ALLAH S.W.T menemukan insan yang semulia die..hehehe

TEMPAT2 YANG AKAN KAMI KUNJUNG.

LADANG TEH
RUMAH GAYA INGGERIS
Fail:Lakehouse-cameron-highlands.jpg
RUMAH LAKEHOUSE


Tarikan Pelancong

Taman bunga: Cactus Point 500 meter dari Kea Farm

  • Ladang Teh: Ladang Teh BOH, Bharat tea, Sungai Palas Boh, Blue Valley Tea
  • Kebun Sayuran: Terdapat di kebanyakan kampung seperti Kea Farm, Tringkap dan Kuala Terla.
  • Taman bunga: Rose Centre, Rose Valley.
  • Kebun Buah Strawberry.
  • Taman rama-rama.
  • Tokong Sam Poh di Brinchang
  • Jungle Trekking
  • Pasar Sayur dan Pasar malam
  • The Smoke House, The Lake House, Strawberry Park
  • Homestay Kampung Taman Sedia, Tanah Rata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih sudi comment..syg kamu..
muaahhh..lalalala

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...