TEMAN-TEMAN WANIE

Isnin, 10 Jun 2013


sapa penah makan mangga muda??
ade terhidang la pulak kicap yang dicampur dengan gula & cabai..
memang keatas la mate menikmati rase mangga..  
terliur sudah gare2 satu gambar yang mengayikkan..




Isnin, 20 Mei 2013

*___^ diet oh diet *____*


INGAT SENANG KE HAAA NAK KURUS???
INGAT AQ NAK KE BADAN GEMOK MCM NIE....

tapi jika ini yang dah dikurniakan pada aku, aku terima dengan rela hati. Aku bersyukur walaupun aku gemok, aku sihat, aku disayangi oleh ramai orang, aku tak susah kan sesiapa pun, aku xpenah mintak sedekah pada orang, aku bole hidup & berpijak atas kaki sendiri dari hasil usaha aku.

SOOOOO ! ! ! ! !
Kau siapa nak hina aku? 
Bagus sangat ke kau dalam dunia nie?
Cantik sangat ke perilaku & perangai kau?
Sempurna sangat ke hidup kau?
Elok sangat ke rupa paras & tubuh kau?

jujur aku cakap yang aku terasa dengan kata-kata kau, aku memang tak layak menjadi pendamping kau, kau rase rugikan berhubungan dengan orang gemok macam aku, sebab aku gemok ko tak pernah layan aku sebaik-baik nya yang kau tahu mengina aku & menyakitkan hati aku.


Rabu, 27 Februari 2013

*_^ "MEGA GIVEAWAY by DJH " ^_*


Untuk pertama kalinya bagi tahun 2013 wanie join GA. Gara-gara lame xon9, wanie tengok folower pun masih ciput-ciputan, so terasa la nak menambahkan folower.. So wanie cari la bloger2 yang ade wat GA.. sekurang-kurangnya ade jugak orang yang bukak blog wanie kan kan..heheh

http://diarijejakahangat1.blogspot.com/2013/02/mega-giveaway-by-djh.html

disebabkan kesihatan tak stabil,
wanie menjadi malas untuk membuat kerja untuk harini. 
So melayan blog & skodeng2 la blog bloger-bloger..
Kali ini wanie join
MEGA GIVEAWAY by DJH.
(nak tauk syarat2 & cara2 untuk join sila klik mega giveaway kat atas) 



*__& sAkiT mEmELukAN kEsABarAn #__^



selalu dengar orang kate kalau sakit maksud nya terhapus dosa-dosa kecil..
wanie pown ade jugak bace dalam buku-buku agama mengatakan kalau
kita ditimpa penyakit maksudnya ALLAH SWT memperhatikan kita, 
itu sebab diberi penyakit supaya kita lebih dekatkan
diri kita padaAllah swt.. 

Sejak-sejak ni wanie selalu sakit.. Kalau sakit kepala tu bole dikatakan setiap hari.. Tapi bile dah makan "Penadol Extra" akan ok2 jerk seminggu ke-2minggu.. mungkin efek pada terlalu lama tengok PC & Letop.. Sekarang ni pulak penyakit lain yang datang.. Selalu demam, demam lak berbalik-balik.. Demam seminggu pastu baik seminggu pastu demam balik, badan pulak rase lemah-lemah .Ibu wanie pelik gak kenapa wanie selalu kene demam, pastu badan jadi sejuk-sejuk tak tentu pasal..
Wanie memang xsuke pegi klinet, sebab bile masuk jerk pintu klinet & tunggu giliran, sakit wanie akan sembuh serta merta, pastu masuk bilik dokte xder la sakit, nak cakap ape kat dokte? wanie dah la xgeti menipu so xkan nak cakap demam padahal demam dah sembuh time tunggu giliran tadi.. hahaha selapas jumpe dokte terus la wanie balik rumah, masuk jer rumah terus demam balik, macam megik. Penah jugak la cita pada membe benda nie, bole jadikan bahan gelak jer sebab membe tu suruh wanie duduk kat klinet xpayah balik rumah nanti demam balik.. hahaha
Di sebabkan penyakit pelik wanie ni, wanie cari la kat goggle tentang penyakit misteri yang xberapa nak misteri nie, ok benda nie yang wanie jumpe # # # # # # # #

7 SEBAB KENAPA SELALU LETIH
Sebab 1: Kekurangan darah
Sekiranya anda masih muda dalam usia reproduktif dan mengalami haid yang 'heavy' setiap bulan, atau anda baru sahaja melahirkan anak beberapa miggu yang lepas, atau anda di diagnoskan mengalami fibroid, kehilangan darah mungkin penyebab terhadap keletihan anda.
Pendarahan haid atau faraj mengurangkan sel-sel darah merah yang membawa oksigen dari paru-paru ke sistem dan organ badan anda yang lain. Kekurangan oksigen pada organ menyebabkan anda cepat letih dan tidak bermaya.
Lain-lain sebab yang yang mendorong kepada kekurangan darah termasuklah: kekurangan vitamin seperti zat besi, folik dan vitamin B. Kekurangan darah juga mungkin berasal dari penyakit buah pinggang.
Gejala kekurangan darah yang lain termasuk: pening, kesejukkan dan rasa mudah terganggu. Ujian darah dengan senang dapat membuat diagnosa ini. Rawatan termasuk makan sayuran hijau seperti brokoli, bayam dan daging merah dan supplement yang diberi oleh doktor.

Sekarang baru la wanie paham & mendapat jawapan pada setiap persoalan penyakit misteri. Wanie lemah-lemah badan di sebabkan "darah kurang" kerana baru-baru nie wanie telah menderma darah sebanyak 450ml di kempen derma darah kat Tesco haritu & dalam masa 3 hari selepas menderma, sahabat wanie lak datang iaitu ABC.. paham2 jer la ABC tu ape ok.. hahaha 
Demam pulak efek dari darah jugak sebab kalau darah kurang akan mengalami sejuk-sejuk badan kan? kalau dah sejuk-sejuk badan confrm la rase cam nak demam & kesan lebam kebiru-biruan kat tangan kerana disuntik dengan jarum besar time darah disedut keluar juga penyebab demam..
Sakit kepala pula wanie pikir disebabkan wanie ade "darah tinggi". Kalau ade darah tinggikan akan selalu sakit kepala & pening-pening keterlaluan.. Tapi tak mungkinlah wanie mempunyai penyakit "golongan orang-orang tua tu".. ishh memalukan jerk.. hahahah so wanie pegi jumpe dokte untuk pengesahan "penyakit orang-orang tua" tu dalam darah wanie. Selepas di cek & mendapat pengesahan yang wanie *bebas* dari penyakit darah tinggi.. Wanie jadi happy & mule terpikir, masa derma darah haritukan petugas kat kempen tu dah cek darah, disebabkan darah wanie ok lah wanie bole derma darah.. OMG.. kenapa perlu perhabiskan duit jumpe dokte semata-mata nak cek darah tinggi jerk *___^ hyeee.. wanie.. wanie.. nape lak xgunakan otak untuk berpikir.. haha mungkin sakit kepala wanie akibat kurang tidur & terlalu lame tengok PC & Letop jerk.. heheh

bila wanie dah sakit.. nie ubatnya yang dapat.. siap dengan MC lagi.. tapi dokte tu dekot.. Bagi MC sikit jerk. bagi la semingu.. skang tepakse pegi kj walaupun ngah sakit, nak jalan pown xlarat.. issh.. kesian wanie *-__^

Selasa, 19 Februari 2013

^_* sTep pEtaMa yANg mEmBaHaGiaKan


bILa BErCinTA nK tAUk LaKI tUe bEtUL-bEtUL iKHlas..
sUrUh lA dIe BuKTikAN kEbeNaran kAtE-kATe & jAnJi-jaNji mAnISNYA..

alhamduliah.. syukur kerna allah swt telah pahatkan
hati aku bersama si dia.
aq mohon agar perhubungan ini dirahmati oleh allah swt &
di restui oleh kedua ibu bapa aq & dia +___*

Tanggal 10.11.12
sebentuk cincin merisik telah menadakan
yang aq telah menjadi kepunyaan si dia..
keluarga bertemu keluarga, janji & perbincangan telah dibuat..

+

+

+

+

+

+

+




+

+

+

+

+

+

+

+

bawah nie lak aq selitkan sekali akak aq dirisik ..
semoga bahagia klong & mr H +__*




Jumaat, 15 Februari 2013

+_* pErmuLaAN yAng bArU *_+


 CINTA
tAk kEnAL uMUr, pArAS rUpa, dArJAt, MaHuPuN hArTa bENdA.
sEsIaPa puN lAyAK mEMiLiKI cIntA sEjAtI.
cINtA pAdA ALLAH, pAdA iBu AyAh, PaDa aDiK BeRaDik
dAn pAdA SuAmI.

orang lelaki jangan mencari isteri yang cantik tetapi
 carilah kecantikan di dalam diri seorang isteri.
orang perempuan jangan mencari suami yang hebat tetapi
carilah kehebatan di dalam diri seorang suami

                                                                                 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...