TEMAN-TEMAN WANIE

Jumaat, 30 Januari 2015

mUsiM aKu jAdI JutAWan


bile sebut JUTAWAN jer confrm dalam otak akan pikir 
~ org tu banyak duit ~
macam biase seperti tahun2 sebelum
aku akan jadi jutawan pada bulan JANUARI
tapi masuk jer bulan Febuari aku menjadi manusia biasa
KESIAN ha ha ha ha

sebab ape aku jadi jutawan bulan januari?
1) dividen ASB
2) gaji masuk
3) kenaikkan gaji
3) bones
4) BR1M

alhamdulilah berkat dari doa ibuayah
dan jugak dengan izin allah swt
aku mendapat rezeki
btw peringatan untuk diri aku & semua
solat duha 2 rakaat jangan dilupakan
hulur sedikit rezeki yang ada pada ibuayah 
dan jugak sedekah harus dilaksanakan kerana 
xsemua rezeki yg kita miliki itu kepunyaan kita 


Khamis, 29 Januari 2015

aKu bUdaK mOtoR


aku budak motor.
pergi kerja naik motor
pergi kedai naik motor
pergi pasar naik motor
pergi makan naik motor
pergi dating naik motor
jangan di hina, jangan di pandang selekeh, jangan di pandang miskin 
pada budak motor seperti aku.
aku tak sekaya mereka mempunyai kereta.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
berhujan di atas motor
 berpanas di bawah matahari
aku tak sedih tapi aku gembira menjadi budak motor
kerana motor aku telah berjaya mendapat lesen pada usia yang sangat muda
kerana motor aku tak terkandas di lama jem sewaktu pegi & balik kerja
kerana motor aku dapat menyimpan duit tampa mengunakan minyak yang banyak
kerana motor aku dapat masuk kebun tanpa rasa risau
kerana motor jugak lah aku telah cipta rekod berulang setiap minggu dari
melaka - kl , kl - melaka (kau hado??) 
kerana motor aku dapat laluan istimewa khas untuk motor di jalan raya 
tampa di kongsi dengan kenderaan lain
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
aku nak nasihatkan kepada penguna kenderaan berbumbung
kalau nampak budak moto seperti aku 
tolong la berikan keutamaan kepada aku budak moto yang kerdil
jangan di himpit aku kerana sangat membahayakan nyawa aku
jangan di buang habuk & puntung rokok yang akan menyebabkan terkena aku
jangan meludah & membuang sampah keluar tingkap sesuka hati

sEkiAN ~ ` ~ TAMAT




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...